Tuesday, August 21, 2012

Sehari Sebelum Raya....

Salam semua...hye kawan2... pe kabar? da lame kan aku x update blog aku nie... x berkesempatan je nk update...huhuhu....urm...macam mane ngan raya korang? best x? aku? aku x biase2 je... actually aku nk cite pasal diri aku nie b4 raya ari 2... ala...ari sabtu ri 2 la... aku dengan tetibe kena gastrik...fulamak.... tinggal sehari je kot nk puasa... tp kena gastrik plak...kalau ckit je, aku boleh tahan lagi, nie hampir2 nk pengsan aku tahan sakit 2... da 2 aku x tahan, terus aku ckp ngan abg aku bawak pegi klinik..... aku pegi la klinik Salina kt Anjung 2... sbb kt sane bg aku best, x ramai org dan doktor nyer peramah...hihihi... haaa...sape2 yg x pegi lagi, pegi la... :)

B4 pegi klinik 2, aku sempat lagi menyinggah ke Kipmart sbb adik aku nk beli kasut... time 2 sakit gastrik aku kejap ok kejap x ok.... da 2 bile da x tahan sangat, terus je pegi klinik...sampai2 je klinik, doc ckp gastrik aku da nk teruk... n better aku makan n x yah puasa...walawey.... aku da buang puasa 10 ari...nie nk tambah lagi sehari?? OMG....tp mak aku siap ckp cm nie, x pe la...sebulan ganti sekali... 11 ari for 11 bulan...hadoi...mak2...boleh plak dicadangkan begitu...huhuhu... urm...pas je balik dari klinik 2, mak aku pesan lak suh singgah ke Mydin...aku ingat abg aku nk turun skali rupanyer x...ish2... aku n adik bongsu aku yg turun pegi beli barang mak aku nk... seb bek mase 2 gastrik aku da x rase sakit sangat.....

Masuk2 je kt Mydin, terus cari barang yang mak aku nk.... mak aku suh beli lada sulah (serbuk) yg kt tempat serbuk2 yang pakai timbang 2... aku cari2 la serbuk2 yg ade label lada sulah... tp x nampak2... time 2 sakit aku datang balik...adik aku suh aku tanye org kt ctu... tp aku malu...yela, dengan ramai org punyer pasal... hehehe...last2 tanye mak aku... urm..bile da dapat 2, terus je pegi nk bayar nie...tp beratur punyer la panjang... aku sempat plak 2 berpaut kt tempat2 kuih 2 sbb hampir2 nk jatuh aku time 2...ish2...kalau jatuh jadi tragedi la gamak nyer....hehehe.... da sampai2 je umah, terus je aku masuk bilik n makan ubat.... baring kejap pas 2 terus tolong mak aku masak untuk buka puasa.... mak aku siap suh aku makan sbb mak da siap masak...huhuhu...tp aku x de la makan depan adik2 aku... aku makan kt dapur ler...tp x sangka lak adik2 aku masuk dapur..pe lagi bocorlah rahsia yg aku x puasa..huhuhu.... pas je makan, terus aku masuk bilik sbb x larat sangat sampai tertido.... family aku buka puasa pon aku x larat nk bangun... ish2..2 la gamak nyer aku bile da kena gastrik......

ok la kawan2... di kesempatan nie aku nk ucapkan selamat ari raya aidilfitri maap zahir dan batin yer... minta ampun jika ade salah dan silap ;)


No comments:

Post a Comment

Thanks sbb sudi komen entry saya (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...