Monday, October 1, 2012

Susah Menjaga Hati....

Salam Isnin semua.. Hye.. Mesti korang semua dalam keadaan Monday Blues kan?? Rase kemalasan sedang melanda diri la katekan...hahahaha... Sama la ngan aku... pe nk buat... tiap2 kali ri isnin mesti cm tu... tp bile time da ri khamis 2, fuhhh punyer la semangat nyer...hehehe... da nk cuti ujung minggu la katekan :P

Kawan2... aku nk tanye pendapat korang nie... susah ke nk jaga ati org supaya x terluka, x sakit ati?? urm... aku nie kadang2 terlampau nk jaga ati kawan, sampai ati sendiri sape nk jaga?? ley upah pak guard x nk jaga?? huahuahuahua... x de la..bukan maksud aku cm tu... aku cuma x nk la bile ade ati yang terluka, sampai la x bertegur sapa, sampai la ade yg bermasam2 muka.. aku x nk la cm tu... sbb 2 la aku ade tulis dalam FB aku malam td, aku x mampu nk bahagiakan org lain... urm... pe kaitan nyer? korang paham2 sendiri la yer...aku nk terangkan pon susah...hehehe...

Actually nk menjaga ati kawan2 nie kadang2 pon susah taw... kiranya cm kita x ley silap ckit.... kalau org yg berpikiran terbuka x pe la... nie kalau org yg terlampau sensitip, nk bergurau ckit pon x ley...hey... kalau x ley gurau, duk surau...okay ;) :P.. aku bukan nyer pe, cuma kadang2 aku jaga ati org sangat, ati aku x de sape nk jaga..ye x?? sedih kan cm tu... dulu aku mmg seorg yang sangat sensitip sampaikan arwah Kawan Baik aku, Arwah Ina penah ckp yg aku kalau time datangnyer cik "P" mesti x ley nk ditegur...atau kalau ade pape yg dorg x puas ati ngan aku, mesti dorg takut nk ckp ngan aku...oh....no...dulu sampai mcm 2 skali kan perangai aku?? sedih tol kalau dikenang perangai cm tu... aku selalu pk, nape la dulu perangai aku cm budak2...huhuhu... yela, mmg aku budak2 pe dulu :P... 

Tp sejak aku berkawan dengan seseorang, org 2 banyak mengajar aku supaya jangan jadi terlalu sensitif... sbb org x suka dan x nk berkawan ngan org2 yg terlampau sensitip nie... urm..sejak 2 aku pk, ade betul nya jugak... tp kan bile kita x sensitip, kita lak kena jaga ati org lain... kenapa ek? itukah putaran kehidupan? pe yg mampu kita buat hanyalah bersabar dengan sikap dan perangai org2 yg cm nie... pada aku, setiap manusia, sikap mereka berbeza... so....CHILL ;)



 

No comments:

Post a Comment

Thanks sbb sudi komen entry saya (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...