Thursday, July 14, 2011

Kenangan Terindah Bersamamu...Ina...

9 Mac 2010 (Selasa)....

Tarikh inilah tarikh yang paling menyedihkan buat aku sebab MY BESTFREN telah pergi meningggal kan aku buat selamanya...

Aku terima berita tue lewat petang dalam jam sekitar pukul 4.50petang...kawan aku yang tepon bgtaw perkara nie..mula2 dier msj, tanye aku ade x dengar berita pape pasal Ina(kawan aku)..Aku ckp la x de..n aku tanye lagik nape...lame dier diam..pas 2 terus dier kol aku bgtaw yg kawan aku (ina) accident, n da x de lagik.. 


Mase 2 aku x taw nk percaya atau x berita 2...Antara sedar atau x, aku tergamam n tibe2 aku termarah Chard(kawan yg bgtaw).. Aku ckp ngan chard, jangan la main2 sbb sebelum nie chard x penah serius...so, bile terjadinyer perkara nie, aku seakan-akan x percaya... Bile dier ckp perkara nie betul2, mmg mase 2 aku rase gelabah giler n rase cm nk meraung pon ade... mmg sedih n x percaya la...

Pas 2 selang beberapa minit kawan aku lagik sorg (ferd), msj bgtaw kejadian yg sebenarnya...mase 2 baru la aku percaya.. aku terus pegi surau sbb aku da x taw nk mohon supaya dikuatkan semangat pada sape..walaupun aku nampak kuat, tp dalam hati nie Tuhan je yg taw betapa aku sebenarnya x kuat bile berdepan dengan perkara2 mcm nie... 

Lepas sume kawan2 aku dapat msj dr ferd 2, dorg sume terus msj aku tanye aku ok ke x...yela, aku kan rapat dengan arwah...so, dorg bg aku kate2 semangat. aku berterima kasih sgt2 pada sume kawan2 yg bg semangat kt aku... petang 2 jugak aku terus msj ayah aku bgtaw yg Ina da x de..n aku terus bgtaw yg aku nk pegi KL jugak petang 2... pas ayah aku bg pegi KL petang 2, aku terus minta cuti pada bos aku..seb bek bos aku bg cuti..kalau x, susah laa...aku nk jumpe kawan aku buat kali terakhir...

Aku naik bas petang 2 dalam pukul 7 lebih..dalam hati nie, aku berdoa supaya perjalanan ku dipermudahkan oleh-Nya...Aku tiba di KL jam 12.00mlm. malam 2 aku tido kt umah amoy..seb bek amoy nk pegi skali...kalau x, susah aku nk bergerak ke rumah arwah...

10 Mac 2010 (Rabu)....

Pagi 2 aku bangun awal..amoy bgtaw aku kena kuar awal sbb time org nk pegi office kan..so, takut jem plak...lgpon nk kena amik Gadis, Ferd n Chard sbb dorg sume naik keta amoy skali.. Bile sume org da diangkut, kami meneruskan perjalanan ke rumah arwah Ina... Mase dalam keta 2, kitaorg x sedih pon, gelak2 ade la..tp saat yg ditunggu telah tiba..kami sampai rumah arwah tepat jam 10.30 pagi...

Masuk je ke perkarangan rumah arwah, aku nampak ramai yg da de... Jenazah arwah ditempatkan kt surau dalam berek polis 2..aku terus menuju ke ctu...masuk je dalam 2, aku terus pegi kt tempat c'ma, nas, fy n zana(gf gg)..mase melangkah masuk je dalam surau 2, aku da mula sebak...bile aku peluk je c'ma, airmata aku mula mengalir..x tahan sgt bile c'ma ckp sabar n semua org menyabarkan aku...

Aku tanye dorg, mane jenazah, dorg ckp tgh mandikan...pas dalam beberapa minit, aku tgk adik arwah (miza) kuar dr tempat mandikan mayat... kemudian, jenazah arwah plak dibawa keluar... Bile jenazah diletakkan di bawah untuk proses kapan, aku nampak arwah betul2 mcm tgh tidur... rase sebak menyelubungi diri ni... bile jenazah da siap di kapan, tibe mase untuk di sembahyang kan... sebelum aku kuar dr surau, terus aku jumpa mak dia n peluk arwah...bile kt luar, adik arwah terus dtg kt tempat aku n peluk aku sambil nangis..mase 2, aku x ley tahan lagik...terus menangis sambil peluk miza..

selesai saja solat jenazah, jenazah di bawa ke tanah perkuburan di dalam UPM.. di situlah jenazah akan disemadikan buat selamanya... sebaik arwah di semadikan, airmata aku terus mengalir... Aku x kn dapat jumpe lagik kawan sekepala ngan aku... sebelum minta diri balik ke johor, aku berjumpa dengan mak arwah dulu... mak arwah siap pesan suh tido umah... aku ckp ngan mak arwah, ade mase nanti aku akan datang lagik... 

Ina...Kau pergi dengan begitu cepat sekali....
Kepergian kau, x ku menduga...
Kenapa kau pergi begitu cepat dan meninggalkan kami semua di sini...
Ina..Semoga kau ditempatkan di kalangan orang2 yang Beriman....
Al-Fatihah....

Foto-foto Kenangan Bersama Arwah....

Kenangan Pertama Bergambar Bersama Di Kolej
 Gambar ketika keluar ke Dataran Pahlawan
 Di Subaidah MiTC
 DI depan rumah sewa (melaka) sebelum ke karaoke
 at MC D Ayer Keroh, Melaka
 At Toilet KL
 Kt pantai mane tah..hehehe I like this Pict!
 Sahabat Baik Selamanya....
Ina...Kau Tetap Dalam Ingatanku....
 

1 comment:

  1. fiza, sorry banyak2....
    banyakkan sabar ek, walaupun post ni da lama...
    saya rasa elok simpan gambar arwah ina yang free hair tu dalam simpanan sendiri...sebab dia pun dah takde...

    sorry kalau fiza kecik ati..

    ReplyDelete

Thanks sbb sudi komen entry saya (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...