Tuesday, September 11, 2012

Menu Kurus Dalam Seminggu....

Salam semua... Aku ari2 dok pk pasal berat badan aku, pasal aku nie gemuk semua laaa...huhuhu... kenapa aku pk cm tu? if korg gemuk pon, mesti korang pk gak kan?? 2 la... mcm2 da aku cube untuk kurus tp cm semua nyer x menjadi! ish! aku fedup sey...huhuhu... 

Td aku bile dok tgh layan novel "Adam & Hawa" sambil baring depan tv, aku tetibe tertengok perut aku... dalam hati, uih...bile la perut aku nk kempis nie??? aku risau bebenor ler...huhuhu... terus je aku letak novel 2 dan ke tempat rak2 majalah aku... Aku terus amik majalah Dara...  Dok belek2 majalah 2, terus aku dalam satu helaian nie, ternampak la artikel pasal "Menu Kurus Dalam Seminggu"... Oh walawey, agak2 kalau aku cube kurus x??? ahaks..perasan la plak aku nie... Korang nk taw pe menu nyer? Meh aku kongsi kan kt cni.... :)

Bahan - Bahan :
1) Epal Hijau
2) Epal Merah
3) Anggur
4) Lemon
5) Mayones / Thousand Island
6) Daun Salad
7) Yougurt

Cara - Cara :
1) Potong kesemua buah-buhan dan daun salad mengikut cita rasa (ikut korang la nk potong cm ne yer)
2) Kemudian, masukkan mayones. Tapi, biar dalam kuantiti yang ckit (untuk perasa je)
3) Nk kesan lebih cepat pada diet anda, masukkan yogurt mengikut perisa yang korang suka.
4) Kacau semua bahan tadi.
5) Akhir skali, picit buah lemon (paham x picit? - perah) di dalam hidangan dan kacau lagi skali.
6) Boleh makan ;)

Note : Nie ade pesanan nk makan menu nie... Sebaik2nya, menu nie dimakan sebelum atau selepas makan berat... 

Actually sebenar nyer kalau korang nk taw, mane2 hidangan yang mengandungi mayones dan perahan lemon boleh bakar lemak dan halang lemak dari terus berkumpul dalam badan.. Sebenar nyer menu nie bukan je untuk org diet, tp untuk org yg nk jaga kesihatan dan nk kekalkan berat badan ideal pon boleh jugak try menu nie....

So, ape lagi yang korang tggu...... Cube la ;)

 





Haaa...aku siap letak gambor lagi...hehehe... so, cube la yer ;)

Jumpe lagi kawan2 ;)


No comments:

Post a Comment

Thanks sbb sudi komen entry saya (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...