Thursday, January 2, 2014

Hakikat Yang Perlu Diterima...Ditelan...Dirasa....

  

Hye semua....hampir berbulan lame nyer aku x menulis kan.... x de ape yg nk diceritakan.... perkara sedih....perkara suka....perkara yang macam2 berlaku pada aku.... 

Kita sebenar nya x mampu nk menolak qada dan qadar yang dah Allah tetapkan pada diri kita nie... Aku taw aku manusia biasa yang sering melakukan kesilapan....sering alpa dengan kehendak-NYA...tp aku x penah lupakan-NYA..

Kenapa da berbulan lama nyer aku x menulis dan now aku tulis pasal nie plak?? mcm patah hati la pulak kan....tp itulah yang aku rase skang....sakit hati.....geram....semua nya ade dalam diri.... kate org x baik perasaan tu ade dalam diri...tp nk buat mcm mane lagi kan....itulah yang aku rase skang....

Itulah sebuah hakikat yang perlu aku terima...aku telan...dan aku rasa... perkara ape?? mcm2 la....especially tentang persahabatan.... aku taw aku da banyak menyusahkan kawan2 aku..... aku da banyak minta tolong dorg.... aku asyik meluahkan sesuatu tentang hati dan perasaan aku.... tp sesuatu yang aku x jangka jadi bile ade kawan yang x setia... 

ade kawan yang selalu bercerita tentang aku....ade kawan yang cerita perihal luahan hati aku pada org lain.....kalau korg, korang rase geram x?? korang rase sedih x?? korang rase nk maki dorg x?? korang rase nk menjerit pada dia x?? kalau korg rase aku nie over the limit, aku x ley ckp ape la....mulut org aku x mampu nk tutup....mulut org aku x mampu nk tahan dari bercerita tentang aku....cuma skang nie aku sedih.....

kenapa perlu bercerita tentang aku padahal dia da janji pada aku x kan cerita ape2?? kenapa.........kenapa buat aku mcm nie...... bile jadi mcm nie, hanya Allah tempat aku mengadu....tempat aku meluahkan perasaan aku skang.....

aku da x kan percaya lagi pada sesiapa.....aku da serik....cukuplah aku da terkena.... biarlah lepas nie, ape2 yang jadi aku tanggung sendiri....biarlah ape2 jadi, aku rase sendiri....

Ya Allah......Aku memohon petunjuk dari-MU....aku memohon bimbingan dari-MU....aku memohon perlindungan dari-MU.... semoga hati aku akan tabah lepas nie...

Terima kasih kawan sebab tunjuk kan aku siapa sahabat yang sebenarnya....

Okaylah itu jer yang aku mampu katekan....daaaa......jumpe di lain entry :)

No comments:

Post a Comment

Thanks sbb sudi komen entry saya (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...