Wednesday, June 13, 2012

Trip to KL for Mahathir's E_Day

Salam semua...selamat petang rabu... Pe kabar anda semua... urm... ari 2 kan aku ckp nk update pasal aku pegi KL dalam entry aku lepas 2 yg title nyer Pegi KL.

Okay... firstly aku pagi 2 still keja lagi taw.... sbb takut nk cuti sbb time 2 kan en.jai baru naik keja...then satu sbb gak aku x cuti sbb nyer aku taw, nanti bertolak nyer bukan pagi2 atau pas semayang jumaat 2... bertolak nyer mesti petang... urm...sbb 2 la aku x cuti pagi 2....hehehhe....

Okay (asyik okay jer...da x de ayat lain...).... aku balik2 je umah (ri jumaat pas 1/2 day) terus masuk bilik n kemas mane2 yg patot untuk bawak ke KL.... Adik2 aku semua da siap kemas nie...tinggal aku je lom kemas...huhuhu.. (2 la x nk kemas malam2)... :) tp dalam otak aku nie da plan da nk bawak baju pe, so senang la ckit... tinggal amik n masuk dalam beg je... mula2 tu aku ingat nk bawak beg sandang tepi je...yela, pegi 2 ari je kot...x kan la nk bawak satu beg besor kan....so, aku decide la bawak beg kecik je...tp last2 adik aku yg pompuan 2 nk share ngan aku beg... aku kate, boleh je asalkan dia masukkan baju2 aku dalam beg 2..hahhaa... pemalas tol aku nie...heheh...

Aku bertolak ke umah makcik aku nie dalam kul 3.00petang... Sampai2 je kt sane, tgk dorg tgh dok makan durian...ish2...bis la sape makan durian, berbau la dalam keta sape kentut or sendawa...hahhaha...tp aku bukan terus tuju ke tempat dorg makan durian, first yang aku cari Aisyah Humaira...hehhe...rindu same itu budak deh...huhuhu....cm ne la kalau aku ade anak kan, mesti nk berpisah sekejap pon rase sayang...huhuhuhu...

Pas 2 da siap2 dorg makan durian 2, terus masing2 siap nk bertolak nie...urm..kira nyer kul 4 gak la kitaorg gerak ke KL...Aku x de la bawak kereta sendiri...G KL tu...x berani la aku nk bawak kereta sendiri...(padahal ayah pon mesti x bg punyer)...Aku just standby untuk jadi second driver (if ayah rase x larat nk drive).... tp x de nyer ayah bg aku drive....ayah aku nie walau mengantuk cm ne pon, dia tetap akan drive...cuma kalau da mengantuk sangat, benti kt mane2 R&R tuk minum kopi jap... :) Oh ye, korang taw x, ayah aku kan org yg paling banyak makan durian, pas 2 bile masuk keta 2, ayah boleh lak kunci tingkap....ish2...kalau ade org kentut ke pe, x ley nk buka tingkap...huhuhu...

Kitaorg benti untuk minum n makan n solat kt R&R Pagoh (tempat biasa benti)...Pas je solat, terus je cari tempat duduk untuk minum... aku x makan sbb perut da penuh time 2....kalau x pk perut penuh, mmg aku da melantak makan da..hihihi...ish2..fiza2 kate nk kurus... mase tgh tggu ayah, adik2 n sepupu2 aku, makcik aku bgtaw la yg pas nie x de benti2 lagi sbb abg sedara aku da masak banyak kt umah dia 2...tinggal tggu kitaorg sampai untuk makan je....hehehe... aku pon sebenar nyer x sabar nk sampai sbb nk jumpe abg aku (cm da lame lak x jumpe).... tp abg aku x de la duk ctu...umah dia area2 umah abg sedara aku gak....urm...tp x de jumpe pon sbb dia keja malam time 2....

Bile je da masuk area selangor 2, punyer la banyak kereta.... korang taw x, kitaorg ley plak stuck dalam jem...nk dekat setengah jam gak la stuck...seb bek aku x bawak kereta...kalau x, mmg aku ketinggalan...mmg aku x pandai nk menyelit2 nie...cuma org yang pandai je boleh menyelit2 nie...huhuhu...aku?? ish sampai tgh malam pon x lepas agaknyer...hahaha... tp akak sedara aku yg sorg nie dia da lepas dulu jem...so, tinggal family aku n family sepupu aku lagi sorg 2 yg stuck dalam jem...x lepas.... tp berkat kesabaran n keberanian ayah aku (chewah..puji ckit), akhirnyer kami lepas gak...hihihi... tp bile da lepas 2, boleh plak kitaorg sesat n masuk tah mane2 lorong tah.... yg sepupu aku 2 bg direction tempat yang kitaorg x taw...pe lagi, masuk mane2 tah kitaorg time 2.... urm...yg sepupu aku yg stuck skali ngan aku 2 ade GPS tp x taw gak nak masuk lorong mane... korang taw x (mesti lah x taw nie nk bgtaw la nie), kitoarg pusing2 tempat yang same hampir 3-4 kali cari jalan keluar x jumpe2...ish2..dahsyat tol... da 2 masing2 lapar plak 2...huhuhu... bile da lapar, otak x ley nk pk... (cm aku ler) :P..... pas 2, kitaorg decide tanye org kt tepi jalan...bile da tanye, still x jumpe gak... da 2, pe lagi tepon la abg sepupu aku 2 la...(yg kitaorg nk duk tido umah dia 2).... duk tgh tggu2 tu, perut punyer la lapar... dok tggu punyer tggu, akhir nyer sampai gak.... pas 2 ikut la dari belakang.. (naik kereta yer).... tup2 tgk2 rupanyer dekat je umah abg sepupu aku 2 dengan tempat kitaorg dok tggu dia...ish2...

Bila da sampai je umah, pe lagi terus je la makan... (sbb disuruh makan)...hihihi... aku da mmg lapar tahap gaban, melantak la pe lagi....tp x de la sampai nk termuntah makan...aku makan ckit je...makan pon x abis...heheh...bile perut udah kenyang, mata pon pe lagi menjalankan tugas nyer...mata pon mengantuk lerrrr... urm..kenapa ek bile perut da penuh, kenyang, mata pon hampir2 nk tutup....dan salah sorg yang akan jadi cm tu ialah aku...hehehe.... pas je makan, mandi, terus aku tido...mmg da letih giler la...(walaupun bukan aku yang bawak kereta)...tp dok pon letih gak taw...huhuhuhu....pas 2 tetibe je dalam kul 4 lebih aku terjaga sbb abg aku msj2 ngan aku...dok tanye pegi untuk tunang 2 kul bape...mula2 cm terlelap gak bile msj2 tu...tp bile da lame2 msj, mata pon segar bugar...huhuhu... lepas msj, sambung tido balik nie padahal da kul 5.30 pagi... tp mmg la..mata nie susah tol nk buka...banyak setan bergayut (main buai laju2) kt mata nie...hehehe... aku bangun balik nk dekat kul 7... bile bangun2 tu, terus duduk termenung (mcm biase la)... pas 2 akak sedara aku masuk dalam bilik tempat aku tido 2, nk gubah ckit2 hantaran yang telah sedia ada... da bis tolong ckit2 hantaran 2, aku terus je masuk bilik air, mandi...pas je mandi, terus turun ke bawah sarapan... korang penah lalui x, kalau korang makan malam, sok pagi nyer mesti korang rase lapar?? tp bile x makan malam, korang x rase lapar... penah alami x?? 2 la yg aku alami time 2.. tp sebenar nyer mmg da biase alami...sbb 2 la badan x kurus2...hihihi...

Kitaorg masing2 siap nk gerak ke umah bakal tunang abg sepupu aku 2 kul 11 lebih... majlis nyer kul 12 kan... kira jauh gak la dari umah abg sepupu aku 2 ngan umah bakal tunang 2...kira kami menempuh gak jem n tol..ish2....punyer la jauh kan...huhuhu.... da sampai 2, tugas pegang hantaran ialah org lelaki...hehehe (da biasa org pompuan je kan)....aku lak dok dukung anak buah sedara aku yg comel tu...hihihi.. bila tgk skali imbas,n tgk saiz badan aku, cm aku nie da beranak pinak da...hihihi.... dan akhirnyer selesai jugak majlis tunang 2... meh aku tunjuk kt korg gambor2 yg adik aku amik... (aku x dapat pegang kamera sbb pegang anak buah sedara aku).... :) cian korang kan punyer la panjang dok bace cite aku nie... moh2 tgk gambor2...hehehe

Gelagat mereka semua (termasuk la aku)...jom layannnnnnnnnnnnn :)

Budak2 kecik yang rajin membace :)

Nama saya Aisyah Humaira :)

Sayang Aisya :)

Pasangan Bahagia :)

Cik Puteri yang suka buat peace bila bergambar ;)

Ketua Rombongan...hehehe

Abg Long 3 line....hehehhe.... yg depan skali 2 ek.... :P

Perbincangan yang hangat.... :)

Yg perempuan2..... dari pihak lelaki.... oh tidak! aku gomuk!

Nie hantaran dari pihak lelaki kepada pihak perempuan...

Hantaran 1 (pihak lelaki)

Hantaran 2 (pihak lelaki)

Hantaran 3 (pihak lelaki)

Hantaran 4 (pihak lelaki)

Hantaran 5 (pihak lelaki)

Nie plan hantaran dari pihak perempuan kepada lelaki...

Hantaran 1 (pihak perempuan)

Hantaran 2 (pihak perempuan)

Hantaran 3 (pihak perempuan)

Hantaran 4 (pihak perempuan)

Hantaran 5 (pihak perempuan)

Hantaran 6 (pihak perempuan)

Actually ade lagi satu hantaran...sirih junjung....tp x de gambor nyer lak...huhuhu.....

Pas je majlis, terus balik umah abg sepupu aku 2 semula....tp x de la terus balik johor sbb kitaorg rehat2 n tido dulu...dalam kul 5 baru kitaorg gerak balik ke Johor...... and then (chewah speaking la plak) sampai ke umah dalam kul 10 malam.... huih...penat sey....... balik2 je terus bersih2 kan diri n tidooooooooooo.......

itu sajelah perjalanan cerita aku, family n sepupu sepapat aku ke KL......... :)


No comments:

Post a Comment

Thanks sbb sudi komen entry saya (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...