Thursday, May 26, 2011

C.I.N.T.A

Apakah maknanyer CINTA pada anda? Pada aku, CINTA itu kadangkala membahagiakan... Kadangkala mendukacitakan... Aku pon x taw cm ne nk explain cm ne CINTA 2...

Aku? Bercinta? Da banyak kali da... Tp kebanyakkan nyer berakhir dengan kehampaan dan dukacita... Huhuhuhu... Sedih mmg la sedih... Orang gile je x sedih bile putus cinta kecuali orang yang 'terpaksa' bercinta.. Ala..mcm kena jodoh kan la 2.. Pe org terkini ckp "kenen2" kan... Hihihihi...



Tp aku nie kalau bercinta ngan seseorang 2 x de la sampai tahap gila la kan.. X de la sampai tahap nk meng'control' cinta hatiku 2..chewah.. Aku kalau bercinta, aku jenis yang suka give and take.. Maksudnyer bertolak ansur la... Kita nie jadi orang, lebih2 lagik orang pompuan, jangan la terlalu cemburu sangat sbb kalau cemburu sangat 2, orang laki pon menyampah n dorg x suka nk dekat pompuan yang kuat cemburu atau "cemburu buta"... :)

Bile la agaknyer aku dapat bercinta balik ek...huhuhu.. Sabar fiza sabar... :) Hurm.. Bercinta?? best taw bercinta nie... hehehe... Orang x dapat merasai alam percintaan nie merupakan orang yang rugi taw.. RUGI?? Rugi la sangat..hihihihi... Kita nie sebagai manusia kena terima qada' dan qadar yang telah tersurat untuk kita... Yang tersirat cm ne plak ek?? Yg tersirat, hurm... Itu kita kena dalami dan muhasabah diri kita supaya lebih mendalami perasaan orang lelaki/perempuan yang kita cintai 2...

Sebenarnyer dalam hidup nie, kita sentiasa kena sabar dalam apa jua yang kita lakukan termasuk lah dalam alam percintaan nie taw.. Kadang2 kita x taw pe akan jadi dalam perhubungan kita dengan orang yang kita cintai 2... Sebab 2, Allah menyuruh kita sentiasa bersabar jika berdepan dengan situasi yang amat sukar untuk kita terima dalam diri kita nie... Tp aku nie kadang2 x menyabar jugak taw... Aku bukanlah seorang yang sempurna di mata semua orang.. Aku nie hanya insan biasa yang memerlukan cinta dan bimbingan dari orang lain... Orang sekeliling kita... Orang yang mampu mengubah perasaan kita tatkala kita sedih atau gembira... Oleh itu, hargailah CINTA yang datang pada kita supaya kita dapat merasai nikmatnyer alam percintaan 2...

No comments:

Post a Comment

Thanks sbb sudi komen entry saya (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...