Thursday, October 27, 2011

Luahan Hati

Aku saje je nk tulis luahan hatiku tentang sorang kawan aku nie... Mula2 nyer rase cm geram la... tp bila di fikir2 kan balik, x de gunanyer aku geram kan.. Redha je... Kenapa aku geram?? Sebab nyer dia ckp aku GEMUK, MUKA JERAWAT.... Sedih taw bila kawan aku ckp cm 2... Tp nk buat cm ne... Pasrah je la kan...huhuhu....

Mula2 2 aku x dapat gak terima benda 2... mase dia ckp cm 2, aku terus post kt FB taw... yela, sesi meluahkan perasaan kt FB..hhuhu.. Banyak gak aku terima komen2 terutama nyer dari kawan2 aku.. Dorg bg semangat kt aku untuk berubah dan untuk tak amik peduli pe orang nk ckp... Thanks to kawan2 yg bg support pada aku... :) i really appreciated..... :)

Dalam pada nk luahkan perasaan 2, sempat lagik kawan aku, si Cik Aziyan Ahmad nie promote barang dia..huhuhu.. Yan, nanti aku beli ek... wt mase skang x de duit la nk beli produk ko 2..huhuhuhu... Bila da jadi cm 2 kan, aku muhasabah diri, renung kan pada diri sendiri kenapa kawan aku sampai ckp cm 2....

Mungkin ada betul nya jugak dia ckp cm 2 kan.. Yela, mane x nyer, aku dulu dan sekarang SGT2 BERBEZA... Dulu, baju boleh pakai saiz S, tp skang hurm.. kalau x saiz M atau L, x ley la pakai....huhuhuhu... Cedih taw bile mengenang kan badan cm nie..huahuahuahua... Tp x pe la... at least pon, badan cm nie, aku dapat gak jaga diri baik2 kan..huhuhuu... Maybe ade hikmah si sebalik semua ini...hehehehehe....

Korg, aku sebenar nyer kan teringin nk pakai baju ala2 korporat gitu...ala, bukan pakai kot ke pe... Aku just teringin nk pakai suar track, pas 2 pakai kemeja ke, blouse ke kan... Tp bile mengenangkan badan aku yang cm nie, x jadi.. Yela, nanti kalau aku pakai, akan muncullah lemak2 tepu yang sebenar nyer bersembunyi kalau aku pakai baju kurung..hihihihi... Malu taw... Lebih baik aku sembunyikan...hahahahaha....

Selain dari kemeja, aku teringin gak nk pakai blouse yang jenih panjang 2... tp x yakin la skang nk pakai dengan badan yang cm nie kan... Hurm...da mcm2 produk aku cube termasuk minum Teh Orang Kampung, tp x turun gak... Agaknyer lemak2 aku nie mmg da sebati kot dalam badan aku nie...sebab 2 la x susut2 gak badan aku nie... huhuhuhuhu.... Saban tahun, dari satu tahun ke satu tahun yang lain, aku berazam nk turunkan berat badan... tp akhirnya x dapat gak...huahuahuhuahuahua.... Sabar je la...

Tp now, aku akan lebih berazam nk turunkan berat badan!... Go Go Chayok Fiza! :)

Lovely

misz_pja

2 comments:

  1. azie pun pernah kene kutuk pasal muka jerawat fiza. masa tgh nak beli nasi lemak, org tgh ramai. malu sangat. balik dari beli nasi lemak terus nangis kaw-kaw punye. T_T

    Tapikan fiza, benda tu kadang2 leh buat kita jadi semangat nak usaha jadikan diri kita lebih baik. Betul tak? =)

    Fikir positive okay?

    ReplyDelete
  2. Betul 2 zie... Now benda2 cm 2 la jadikan kita lagik berusaha n cantik kan... nie tgh berusaha sedaya yg boleh :)

    ReplyDelete

Thanks sbb sudi komen entry saya (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...