Wednesday, October 12, 2011

Tak Mengharap Lagi

Cm ne nk mula ek... Pada entry aku sebelum nie kan aku de cite pasal aku minat sorg laki nie kan... Tp now da x lagik.... Cite nyer cm nie....Entah kenapa aku berasa iri hati dan sakit hati dengan "laki" nie... Aku taw la taste ko 2 tinggi.. Tp x yah la nk ckp pada aku dengan kata2 yang menyinggung perasaan org lain terutamanyer aku! Sungguh sedih dengan apa yang dia da katekan...

Bile je dia ckp cm 2, mulai dr saat 2, aku da x mengharapkan dia lagik da... Mulanya aku sangka dia bergurau dengan apa yang dia ckp... Tp dengar dr nada dia ckp, aku taw dia bkn bergurau... Aku x nk ckp pape lagik da... Bg aku x de guna nyer mengharap pada orang yg x sudi dan selalu menyakitkan hati... Maybe ada hikmah di sebalik apa yang da terjadi... Hurmm..mgkin dia bukan untuk aku... X pe la.. Nk buat cm ne kan??....

Sebenar nyer kan payah nk lupakan orang yang kita suka (walaupun suka dalam diam)... Tp aku akan cube sedaya upaya untuk lupakan dia... CINTA boleh dicari bila2 mase je.. Tp maruah diri sukar diganti.. Yela, walaupun dia hanya berkata2 je tp dia still da malukan aku dengan bercakap benda2 yang menyakitkan hati di depan orang ramai! Malu aku taw!

 Sedih taw dia ckp cm 2.. Tp x pe la.. Aku perlu berbalik pada QADA' & QADAR yang telah ditentukan oleh-NYA... Sape aku nk melawan takdir kan... Berserah je la... Biarlah ia terjadi sekarang... Jangan menyesal kemudian sudah la kan... Jangan plak terlalu taksub pada CINTA, aku lupa dengan kata2 nyer 2... Kata2 dia 2 membuatkan aku membuka mata bahawa walaupun seseorang itu nampak BAIK, tp hati orang 2 kita x taw kan cm ne... N walaupun orang 2 nampak cm JAHAT, kita jugak x taw hati orang 2 cm ne kan... Argh...wt pe nk layan lagi laki cm 2... buat penat kepala je pk kan.. better aku teruskan dengan apa yang aku nk buat da la...huhuhu...

Semua yang terjadi ade hikmah di sebaliknya... Maybe ade laki yang lebih baik dan sepadan dengan aku (chewah...berangan plak)...hahaha... dan yang paling penting laki 2 mestilah hormat orang tua aku, pandai amik hati orang tua aku, family aku, dan org2 yg ade di sekeliling aku... serta laki 2 jugak mestilah pandai jaga hati dan perasaan aku... 2 yg paling penting!... Yuhuuuuuuuu...... perasan ek aku nie..hampeh...hahaha... xpe2.. lebih baik perasan skang dr perasan kemudian yang x dapat pape...hahaha....

Ok la.. C U next entry...

Lovely

misz_pja 

No comments:

Post a Comment

Thanks sbb sudi komen entry saya (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...