Friday, October 14, 2011

Pelbagai Ragam Manusia

Hurm...mcm2 ragam manusia zaman sekarang nie... Pelbagai kerenah dan bentuk fikiran yang sangat berbeza.. Pada aku, hal nie kadang2 x la penting pada kita, tp kadang2 memeningkan kepala gak taw... Sejak aku lahir di dunia nie (chewah..) selama 23 tahun nie, aku da jumpe dengan pelbagai ragam manusia.. Ada yang pada aku, ok dan ade yg tidak...

Kita nie kadang2 x boleh nk melihat sikap dan sifat manusia melalui luaran nya sahaja... Maybe dalaman pon ok gak sebenar nyer... Kalau kita tgk orang 2 jahat, tp hati dier kita x taw..betul x?? So, bak kate pepatah English Don't judge a book by its cover... So, kenalah kenali hati budi orang 2 dulu baru tahu perangai dia cm ne kan.. Hurm..aku nie ckp je pandai...tp kadang2 men hentam jugak menilai seseorang 2... Aku nie boleh berkawan ngan sape2 je... Asalkan org 2 ok, aku pon ok la... Kalau org 2 x ok ngan aku, aku pon wt biase2 je... Kalau kita ade kawan yang suka mencucuk (maknanyer suka menjadi batu api) susah taw sebenarnyer.. Aku? penah gak lalui masa2 cm 2... Tp kita kena kuat.. Kalau x kuat, mmg la org akan amik kesempatan atas kelemahan diri kita nie...

Kita boleh berkawan ngan sape je dalam dunia nie.. Tp mestilah berwaspada dan berhati2.. Jangan lah cari kawan yg boleh membawa kita ke dunia yang tidak baik (ayat beralas)... Tp kan kadang2 kita x perasan jugak sama ada kawan kita 2 baik or x... Kita nie kadang2 lalai gak dalam menilai erti sebuah persahabatan... Sebab 2 kadang2 kadang2 ade yg terjerumus ke perkara yang tak baik... Alhamdulillah...aku di keliling org2 yang sentiasa mengambil berat tentang aku... Sentiasa menasihati aku bila aku bila aku di dalam kesusahan, kesedihan... Hurm...so, kalau nk mencari kawan 2 biarlah kawan yang memahami diri kita nie ok sebab selain family, kawan juga merupakan insan yang rapat dengan kita...

K la kawan2.. C U to next entry...


Lovely

misz_pja

No comments:

Post a Comment

Thanks sbb sudi komen entry saya (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...