Thursday, January 26, 2012

Trip to Kelantan_Engagement Day

Salam Semua...

Ari nie aku nk cite pasal perjalanan aku ke Kelantan sempena dengan majlis pertunangan abg sepupu aku... Da ala2 rombonga cik kiah...hehehehe.. Kitaorg bertolak naik bas dari umah pakcik aku (sebelah je ngan umah aku) pukul 9.30 malam.. Kate nyer nk gerak kul 9.00 malam... Tp x jugak sbb ade yg baru balik sume.. pas 2 nk angkat2 beg masuk dalam bas.. so, gerak nyer kul 9.30 malam ler... before gerak 2, pakcik aku bace doa semoga perjalanan kami semua selamat dan dipermudahkan... Bas nyer, not bad la.. Ade 2 tv, kt depan ngan tengah... aku duk kerusi tepi ayah n mak aku..hehehe.. mak aku da cop kan tempat aku dulu kt ctu, so duk je la... :P.. yg lain2 adik2 aku n sepupu aku sume masing2 da cop nk duk belakang.. hurm..pegi la... aku x suka sangat duk belakang... huhuhu... Dalam bas 2 mula2 aku duk sorg je.. tp sampai kt mane tah, makcik aku duk ngan aku lak... :)

Kitaorg lalu ikut jalan Mersing kot.. aku pon x taw...hahaha... aku nie dalam bas tido jer..hihihihi... nie gambar2 before gerak n dalam bas...

Aku dan adik2 aku.. sengal!hehehe

 

Saje aku edit gambor cm nie..hehehe.. ala2 puzzle gitu.. aku dan adik aku si control hensem 2...
Ni lak akak sepupu aku dan anaknyer yg baru je lahir...
Sepupu2 aku yg happy go lucky.. ;)
Nie lak pakcik dan makcik aku (yg anak dia nk tunang la nie)
Nie lak adik aku yg lagik sorg control hensem...kikikiki...
Nk taw x, sebelum gerak ri jumaat ri 2, aku rase cm x sedap hati nk pegi.. x taw nape.. pas 2 bile jadi kejadian yg x disangka, baru aku taw nape aku x sedap ati.. Kejadian pe?? cm nie, driver bas 2 terlanggar lubang ke pe tah.. time 2 aku da tido, so x taw situasi sebenar.. makcik aku yg cite.. pas terlanggar 2, makcik aku ckp cm terhuyung hayang bas 2.. rupanyer besi penghadang rim bas 2 da hampir2 nk tercucuk kt tayar bas.. mase 2 mengucap panjang aku taw... seb bek driver bas 2 benti kt tepi.. pe lagi, dorg ketuk la besi 2 sampai masuk ke dalam balik... ish... kalau la besi 2 tercucuk kt tayar, mesti da terbabas bas 2.. Subhanallah... mmg berdebar2 la... bile da ok, perjalanan diteruskan... aku tido lagik..hehehe.. sampai la pagi... kitaorg lalu kt tepi tasik kenyir taw... jalan nyer punyer la kecik..pas 2 ade tanah yg runtuh, mmg adventure la lalu kt ctu... pas 2 ade satu jalan 2, cm menjunam ckit taw, pe lagik, menjerit la sume org.. yela, bas 2 bawak cm agak2 laju gak kt ctu.. da nk dekat kt tempat jalan cm menjunam ckit 2 baru break... menjerit la kitaorg...huhuhu... da la tepi 2 gaung taw.. ish2.. istighfar je ler...huhuhu... n ade lagi satu kejadian, kitaorg lalu kt felda pe tah name nyer, jalan sempit..pas 2 ade satu lori nie bukan nyer nk ke tepi ckit bg laluan pada bas, nie degil parking gak kt tenga2..pe lagik, terlanggar ler... habis kemik ckit bas 2..ish2.. hapo punyer lori tah! pas je insiden 2, teruskan lagi perjalanan sampai la kami tiba di masjid yg jadi tempat persinggahan kami untuk mandi dan tukar baju... masjid nie x jauh dari umah bakal tunang sepupu aku 2... so, kami tukar2 la baju kt ctu... da siap sume, bergerak la kami ke umah bakal tunang sepupu aku... tp b4 tu sempat lagi kami tangkap gambor..hehehe.. nk letak kt blog n fb ler katekan.. ikikikiki..

Mak dan ayah aku...
Aku adalah aku...comel x?? kikikiki...
Ok..now, gerak lah kami ke rumah perempuan... da sampai 2 aku ley plak cm terpinga2 ckp cm nie "aik..da sampai??" padahal aku da taw umah nyer dekat je ngan masjid.. boleh la plak aku tanye cm 2...semua org gelak 2.. pe la yg aku pk 2..hehehe.. ok..layan je la gambor2 kt umah perempuan nie ek.. ops...cm kasar la plak ckp perempuan..hehehe.. argh..x po la...layaaannn...


Nie la sepupu aku yg tunang 2....


Rumah tunang sepupu aku...

Sebaik sampai je kt umah umah tunang sepupu aku 2 (faezah), kitaorg duduk dulu, n aku sempat la tangkap gambar hantaran2 tu..hehehe.. x berapa cantik la aku tangkap.. :) tp boleh la kalau nk tgk kan...hehehe

Hantaran keseluruhan.. pihak perempuan dan lelaki... cantik kan...

Hantaran dari pihak lelaki ke pihak perempuan... gubah sendiri nie taw...

Hantaran dari pihak perempuan ke pihak lelaki....

Cincin merisik dan tunang + duit pe tah aku pon x taw..hehehe (x penah bertunang la katekan)..kuikuikui...

Nie cincin merisik...

Gambar cincin merisik lagik....


Cincin bertunang.... berkilau2..hehehe

Gambar cincin bertunang lagik.....

Ok...da bis ucapan (hurm..ucapan ker??) dari kedua belah pihak, kitaorg masing2 serbu ke bilik faezah nk tangkap gambor sarung cincin..hehehe.. sanggup nie bersesak2...hahaha... layan gambor nie plak... nie gambor dalam bilik faezah dan kt luar...hehehe... layannnnn...

Saat menyarung cincin oleh makcik ku...










Bawah nie lak gambar mereka berdua.... :)










Da abis je majlis, pe lagik terus angkat hantaran2 tu then destinasi seterusnyer ke rantau panjang.. tp kt ctu x sempat la nk mik gambar..hehehe... pas je shopping kt sane, masing2 da kepenatan n kami semua terus ke tempat penginapan yang disediakan abg sepupu ku... rumah nyer cantik wooo...besor lak 2... RM600++ termasuk sarapan.. ok la kan?? Aku x berani nk letak gambor umah 2..huhuhu... t kalau ade sape2 yg nk tanye pasal umah 2, email je kt aku ek..mane la taw...

Kt tangga pon jadi..hehehe

Kt pagar umah pon jadi...hehehe...

Ok..pas je sampai umah, masing2 cbuk cari plug sbb nk cas henpon punyer pasal..huhuhu.. last2 henpon aku x ber'cas'...pagi baru dapat cas... huhuhu... malam 2 aku tido dengan nyenyaknyer...sedap 2 dapat tido.. :)

Pagi esok nyer kitaorg gerak kuar dari umah 2 kul 10 pagi..pas je sarapan, sume siap2 nk kuar... Destinasi terakhir kami iaitu ke Pasar Khadijah.. Kt sane, banyak yg jual cuma agak mahal la jugak... kalau kt rantau panjang, lagi murah kot..huhuhu... Mak aku sempat la borong tudung, keropok, serunding, baju2 sume... kt rantau panjang lak, mak aku borong toto... ish2..punyer la banyak kitaorg borong..hehehe.. x pe la..sekali sekala kan..kuikuikui... X yah banyak ckp, jom layan gambor di bawah ;)

Time nie tgh tggu sepupu2 makcik2 shopping yg x abis2 lagik... tempat letak barang kt bawah bas 2 pon jadi tempat kitaorg landing...hahaha

Trio... 3 bersaudara...

Di hadapan pintu masuk Pasar Khadijah...

Nie seluar pendek yang diperbuat dari kain pelekat... Unik kan?? aku x penah jumpe..hehehe

Duduk jap setelah penat shopping


Comel x adik saya?? hehehe...

Lepas je shopping kt Pasar Khadijah, kitoarg terus gerak balik ke Johor.. Satu pengalaman yang best ade, penat sume ade la.. Maybe kalau ade kesempatan dapat pegi lagik, aku nk pegi nk borong banyak2...hehehe.. Ok la.. Jumpe lagi ;)

Lovely
 

No comments:

Post a Comment

Thanks sbb sudi komen entry saya (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...