Wednesday, November 28, 2012

Cinta Itu Milikku

Assalamualaikum... 

Hye semua...pe kabar anda? aku? aku ok je cuma batuk2 ckit la...huhuhu... Actually ri nie aku baru je naik keja selepas cuti selama beberapa ari..nk abiskan cuti la katekan..hihihi... 

Bile da lame sangat cuti, naik lemau la badan nie... :P...org yg biasa cuti seminggu pon x cam aku...ish2..pe nk jadi ngan dak fiza nie...uhuhuhu...

 okay...berbalik pada tajuk utama ari ini... Entry nie sebenar nyer bukan pasal aku lah! Entry nie pasal satu cite nie... Aku nie kan selalu lambat kan nk post pape kalau cite 2 da start n aku minat...hehe...

Cite "Cinta Itu Milikku" nie main kt TV3..tiap2 ari Isnin - Khamis...Pukul bape? pukul 7 petang.. tp korang2 yg tgk tu, jangan la sampai khayal n lambat plak solat nyer yer.... time tgh iklan2 tu, p la solat sekejap... wah2..fiza bg ceramah sey..ekekeke...

Cite nie bg aku banyak sweet, geram semua ade la...huhuhu...kenapa aku ckp cm tu?? sbb nyer, pelakon (hero dan heroin) nyer hensem n cantik...cam sesuai gitu... kalau la si Fazreen Rafi tu blom kawin, ley dia berpacaran ngan Emma nie...huih...dua2 cantik n hensem...mmg sepadan la...cewiitttt gitu...hehehe...

Korang penah tgk x Fazreen Rafi (Zafril) tu? If sape2 yang x penah tgk, nie la dia org nyer...


Yang nie lak Emma Maembong (Rania) yg comel loteh tu...cute sangat muka dia.... :)

haaa...cute kan??? dia nie ade bakat melukis taw... ayah dia nie pelukis terkenal dulu.... tp x taw la skang nie ayah dia still berkecimpung dalam dunia lukisan lagi ke x...hehehe...

Nie lak pelakon2 tambahan yang menjadikan cite nie bertambah menarik....

Nie nama nyer Puteri Balqis... Lakonan dia pon mantaapppp.... sangat pandai berlakon dak kecik nie taw... :)

Nie lak si Ana Dahlia...watak dia (Dini - bekas tunang Zafril) membuatkan orang menyampah! heeee....geram taw... (ops! aku lak yang ter'over')...ekekeke.. :P

Ok dah..2 je aku nk tunjuk gambor2 watak utama dalam cite nie... yang lain2, aku letak nama je la ek...hehee...

Pelakon lain dalam cite nie cm Erry Putra (Doktor Syafiq), Mustapha Kamal (Ayah Rania - Emma Maembong), Karl Shafek (Ridzuan - Abg Rania dan suami si Ana Dahlia), Dato' Aziz Singah (Datuk Rania), dan ramai lagi... p la tgk, nanti last skali korang tgk sape2 lagi pelakon nyer yer...nk tulis panjang2, malas la den nie ha...hehehee...jangan marah arrrrr....

Okay, da taw pelakon2, jom kita bace lak sinopsis cite nie...walaupun sinopsis cite nie nampak cm cliche n kita rase cm biasa2 je, tp hasil lakonan2 pelakon2 tu, nampak cm best lak cite nie...korang rase cm aku rase x?? kalau x, jom kita bace dulu sinopsis cite nie n then nanti last skali aku bg kt korang link nk tgk online or nk download. Okay? ;)

But before that, meh aku tunjuk dulu banner cite nie... 


Sinopsis (diambil dari Kepala Bergetar.net)

Cinta Itu Milikku ini mengisahkan tentang Rania iaitu anak kedua daripada 3 orang adik beradik bercinta dengan Zafril. Namun begitu, bekas tunang Zafril
, Dini tidak berpuas hati dengan hubungan Zafril bersama kerana Dini beranggapan bahawa Rania telah merampas cintanya. 

Setelah Rania dan Zafril selamat diijabkabulkan, Dini menjadi semakin marah dan mula menyimpan dendam. Dini sanggup melakukan apa sahaja asalkan dapat membuat Zafril kembali ke pangkuannya.

Dini mendapat tahu Rania mempunyai seorang abg bernama Ridzuan (Karl Shafek). Dini memulakan permainannya dengan menggunakan Ridzuan sebagai senjata untuk mendekati keluarga Rania. Sikap Ridzuan yang sememangnya pantang melihat perempuan cantik dan seksi telah memudahkan rancangan Dini untuk mendampinginya.

Setelah berjaya menakluki hati Ridzuan, akhirnya Dini berkahwin dengan Ridzuan. Zafril yang terkejut mendapat tahu bekas tunangnya itu berkahwin dengan abang iparnya, dapat merasakan Dini mempunyai niat yang tidak baik. Namun dia terpaksa berdiam diri kerana beranggapan itu adalah urusan keluarga isterinya. Begitu juga dengan Rania, dia dapat merasakan kehadiran Dini tidak ikhlas mendampingi abgnya dan mula perhatikan gelagat Dini.

Dini bukan sahaja berjaya memperdaya Ridzuan malah semua ahli keluarga Rania tertipu dengan sikap lemah lembut Dini. Apabila Zafril keseorangan, Dini akan mendekati Zafril dan mengingatkan segala kenangan indah mereka semasa bertunang. Rania yang perasan akan kelakuan Dini itu berasa kurang selesa.

Ketika Rania sedang sarat mengandung, dia dikejutkan dengan khabar yang sangat tidak diduga. Suami yang dicintai telah terkorban dalam nahas kapal terbang semasa dalam perjalanan pulang ke Kuala Lumpur. Kematian Zafril bukan sahaja meruntun hati Rania malah Dini juga terasa kehilangan Zafril dan sesungguhnya hati Dini hancur luluh.

Setelah lama kehilangan orang yang tersayang, Rania berkahwin dengan Doktor Syafiq yang juga merupakan doktor peribadi keluarganya. Biarpun telah berkahwin, namun di dalam hati Rania masih bertakhta nama Zafril. Pada suatu hari, Rania telah mendapat sepucuk surat dan sehelai sapu tangan miliknya pemberian Zafril kepadanya. Sapu tangan itu telah dibawa Zafril ketika dia bekerja di luar negara sebelum terbabit di dalam nahas kapal terbang. Rania terkejut dan yakin bahawa Zafril masih hidup.

Ternyata sangkaan Rania benar apabila mendapat tahu Zafril masih hidup. Rania yang amat rindukan Zafril, ingin bersamanya tetapi hasrat itu pasti tidak akan menjadi kenyataan kerana Rania telah menjadi isteri Doktor Syafiq. Apa yang akan terjadi seterusnya? Adakah Doktor Syafiq sanggup melepaskan Rania dan membiarkan isterinya bersama Zafril? Apakah punca yang mengakibatkan Zafril sehingga dianggap sudah meninggal dunia? Adakah kehilangan Zafril mempunyai kaitan dengan Dini atau seseorang yang tidak disangka??

 Urm...x sabar nk tggu sampai da nk last2 nie.... mesti banyak konflik kan cite nie...ish2...tp kan, baru episod 10 tp aku da rase geram yang amat...disebabkan oleh penangan watak di Ana Dahlia tu... Tiap kali ade watak dia kuar, aku mesti tukar channel lain... huhuhu...emo tol aku nie...hehehehe...

Korang kena la tggu yer sampai abis kalau nk taw kesudahan cite nie... cite nie ade 24 episod... so, tggguuuuuuuuu...... okay, td kan aku ade ckp nk bgtaw laman web nk download kan, haa... korang klik sini ---> Kepala Bergetar.net_Cinta Itu Milikku Akasia TV3

Cepat2 jadikan ia sebagai koleksi cite anda semua... oh yer, lagu ost untuk cite ni pon best gak... nyanyian Akim dan Stacy... Tajuknyer "Kembali"...cari2 cepat lagu 2.... mesti korang suka punyer laaa.... :)

Nanti aku da dapat link untuk lagu nie, aku post yer....

Bubyye semuaaaa....muaaahhh...

Selamat menonton... chewah...hehehe

 

No comments:

Post a Comment

Thanks sbb sudi komen entry saya (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...