Tuesday, February 14, 2012

Biarlah Apa Orang Nk Kata...

Urm... Nape ek aku tulis entry aku cm 2?? aik..ko nie fiza tanye orang lak...aku malas sebenar nyer nk komen tiap kali ade org ckp pasal aku... biar lah.. mulut org nie susah sebenar nyer nk tutup.. tp kalau mulut tempayan, ley gak tutup... kalau org yg bermulut tempayan, susah sangat2 nk tutup... :(....

Aku da masak da dengan perangai org yang selalu ckp aku ni gemuk.. org ckp aku nie da cm org yg da kawin... walau mcm mane aku tukar fesyen aku mase kuar pon, ade gak org ckp aku nie nampak tua la... sedih kan... x pe la... mulut org.. biarlah dorg nk ckp pe... yg penting pe yg aku pakai 2 selesa dan x menjolok mata... kang kalau menjolok mata, ade kang mamat mane2 tah tgk dan ikut balik..hahaha...

kadang2 kalau kita ikut sangat pe org ckp susah gak taw... nanti org ckp x de pendirian langsung... mcam mak aku ckp la... kalau bab2 berpakaian nie biar lah ikut keselesaan kita.. janganlah nk mengikut org je... kang org suh pakai itu ini, ikut je... tp kalau pakaian yg selesa pada kita ok la...

Kalau ckp pasal gemuk lak, dorg selalu ckp aku nie da la pendek pas 2 badan gemuk... kalau korg, sedih x pe org 2?? mula2 aku rase cm sedih la jugak... tp lame kelamaan da cm lali da dengan ayat2 cm tu... so, kepada org2 yang ckp aku nie gemuk, aku ni x cantik, Insyaallah satu ari nanti aku akan berubah gak... cuma tggu mase je... Insyaallah... jangan lah nk mengutuk org je yer... kalau mengutuk org, nanti satu ari nanti akan berbalik pada org yg kutuk 2 balik... tp bile org ckp aku cm tu, aku cuma boleh senyum dan terus senyum :)

Lagi satu perkara yang susah sangat nk tutup mulut org berkaitan ngan kawin... kawin...kawin...kawin... soalan yang same akan diulang oleh sepupu sepapat aku... "Angah bile nk kawin??" "Angah nk kawin cepat2 taw.." "Angah nk kawin nanti jangan lupe jemput" "Angah cepat la kawin.." Sume 2 aku da masak da dengan soalan2 tu... now, kalau ade dorg tanye aku yg cm tu, aku x hanya akan senyum dan jawab "Lom ade calon nyer lagik...Kalau sudi nk carikan ley jugak"... So, pas 2 dorg akan terdiam ler... ;) Aku da kesah da pe org nk ckp...huhuh.. Ala..relax r aku still muda lagik kot... kalau ade jodoh nanti, ade la... :) Jangan risau yer..kalau aku tunang ke, aku kawin ke, aku tetap akan jemput... dun worry la... :)

Skang yang penting, aku kena enjoy dengan life aku... aku x de susahkan sape2, so jangan la sape2 yang dengki 2 rase nk menyusahkan aku lak yer... :)

Coretan Kenangan,
 

No comments:

Post a Comment

Thanks sbb sudi komen entry saya (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...