Friday, March 30, 2012

Menyepi..... Plan Hujung Minggu...

Rase nyer sudah agak lame aku menyepi dalam dunia blog nie.. (chewah..padahal baru 3 ari x menulis)...hehehe... Kenapa aku menyepi, aku actually busy ckit...busy la sangat yer... x de la, ade mase sengkang tp x berkesempatan untuk menulis.. huhuhu.. nk cari topik yang nk ditaip 2 x de... :( so, akan senyap begitu saje lah..

Pejam celik pejam celik, da masuk ri Jumaat ri nie... cepat tol kan?? padahal, aku rase cm baru semalam je ari isnin..hehehe.. (poyo tol anak sape la nie??).. :P... betul la.. korang rase x mase berlalu dengan begitu pantas.. tup2 je da ari Jumaat... urm...pe plan korang ujung minggu nie?? kalau korang tanye aku, sejak aku da pandai drive nie n da de kereta, ujung minggu aku sentiasa full.. chewah..terasa cm YB la plak kan dak sorg nie..ahahaha.. tol la... ujung minggu je mesti ade plan.. x dengan family, dengan kawan2.. kalau x de betul, baru aku duk umah..goyang kaki beb... x de la..mane de goyang kaki, duk umah masak la..(2 pon kalau mak aku x de la..hihihihi)... kalau x masak, kemas umah, kemas bilik, n basuh baju... itulah rutin aku tiap kali hujung minggu... buka je mata, perkara pertama aku akan buat, mestilah kemas katil kan.. da tido cm hape, kemas la... anak dara kena pandai mengemas beb.. kalau x, reject! hahaha.. peh tu terus la ke bilik air basuh muka sume n siap2 nk basuh baju... mak aku selalu pesan, basuh baju 2 pagi2.. sbb pagi2 kan panas (kalau x ujan la).. peh tu, terus je ke depan, bukan tgk tv eh.. kemas la pe laie.. den cm serabut mata den nie kalau tgk kt depan 2 bersepah2... (almaklum lah..walaupun adik2 sume da besor tp still bersepah cm dak kecik)... pas 2 da siap2 sume, aku pon siap2 kan diri aku bawak mak aku lak pegi pasar kt tempat pakcik aku 2... biase ler... sejak aku da pandai bawak kereta nie, tugas bawak mak g pasar, adalah aku yer..hihihi... ok gak..yela, org pompuan kena la rajin2 diri ke pasar... so org tgk pon akan ckp cm nie "wah..dak nie rajin tol ke pasar"..hahaha.. ke pasar je bukan masak..kikikiki...

lepas je semua urusan selesai, barulah kalau ade plan pape, aku akan kuar... :) kalau x, duk umah tgk tv x pon men game.. itulah keja aku..hahaha..mane la badan x besor... duduk je.. :P huhuhuhu...

Tp minggu nie, plan aku penuh (wah...schedule penuh beb)... yela, mane x nyer abang aku yang susah nk dapat cuti 2 balik kan.. so, biase nyer kalau dia balik, mesti dia ade nk ajak aku g mane2.. lebih2 lagi ke Taman U sane 2.. ke kedai komputer ler mane lagi abg ku sorg nk pegi..hihihi... org pakar komputer la katekan... cm aku nie, pandai la jugak tp x seterer abg aku... sbb dulu aku study bukan pasal komputer nie.. cuma bile abg da pandai komputer repair sume, aku belajar la ckit2 kt dia.. senang untuk di kemudian hari kan... minggu nie abg aku balik..so, semlm lagi aku da kemas umah... yela, mane x nyer abg aku nie jenis pembersih.. x ley tgk benda bersepah..mula la nk bebel..huhuhu..bgs gak cm tu... so, org datang umah x de la umah cm tongkang pecah kan.. 2 plan ari sabtu... nie aku nk cite lak plan ari ahad..

Actually ari ahad nie, kitaorg satu family ade jemputan kt umah tok sedara aku.. belah mak aku 2.. name nyer Tok Mansor.. Anak dia kawin.. urm.. umah dia kt Kahang Timur sane,ala kt Kluang 2.. tp kitaorg da lame x pegi sane kan... raya pon x berkesempatan pegi... urm..ayah aku pon x ingat sangat.. tp x pe la...kitaorg pegi ramai2.. abg aku ade nie, dia pon kena la ikut skali hehehe.. so, minggu nie aku cm penat ckit la... yela, schedule full beb..kikikiki... :P nk wt cm ne kan..huhuhu..

Ok la..2 je la aku bebel kan eh.. t len kali aku update laie..

Jumpe lagi ;)


Coretan Kenangan,

No comments:

Post a Comment

Thanks sbb sudi komen entry saya (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...