Tuesday, November 29, 2011

Aktiviti Hujung Minggu

25-Nov-2011 = Aktiviti hujung minggu aku banyak dihabiskan bersama family aku.... Ari jumaat (aku cuti), aku keluar berdua dengan mak aku... jalan2.. berdua lebih baik...hehehe... Aku kuar umah 2 pukul 11 lebih... Mula2 pegi la bank dulu (cucuk duit da gaji kan), pas 2 baru pegi basuh keta... Sebelum kuar nie, aku tgk kereta aku, hurm...da cm x serupa keta sbb kotor yang amat... Aku x taw la nape ley kotor sgt 2... Malu pon ade gak nk bawak keta 2 kuar kan... Aku pon ape lagik, bersih kan la dulu ckit2 mane yang ley lap kan...boleh la ilang ckit kotor nyer... so, x de la aku malu sgt... da bersih2 kan ckit 2, terus la pegi bank...

Aku parking la kt sebelah keta nie... ade sorg mamat dalam keta 2... Mamat 2 tgk aku punyer keta pas 2 dia gelak2... hish! x guna tol.. taw la keta aku kotor... aku peduli pe kan..keta aku, aku punyer pasal la.... pas 2 pas je kuar dari bank n nk masuk keta balik, mamat 2 tgk lagik...gelak2 n senyum2 lagik.. aku wt bodoh je... da mik duit je, aku terus menuju ke destinasi seterusnya iaitu "Basuh Kereta".... Mase aku masuk kan kereta kt tempat nk basuh 2, org India (tukang basuh keta) nie pegi gelak2 kan aku pas 2 geleng2 kan kepala tgk keta aku kotor sgt...hish!! nie lagik sorg... nk basuh, basuh je la.. nie x, kang aku mik balik x jadi basuh kt ctu padan muka...huuhuhu.... Aku da sakit hati punyer pasal sampaikan org 2 ckp nk polish x keta aku buat bodoh je...hahaha... padan muka... 2 la sape suh bg aku marah.. (sebenar nyer x de la marah sgt)..heheheh

Next destination, Petronas Nusa Perintis. Aku tuang minyak bagi penuh nie..hehehe... nk berjalan ke sane sini punyer pasal kan.. so, pas 2 x yah isi lagik.. :)... pas je tuang minyak, aku terus amik mak aku kt sekolah.... tggu punyer tggu, nk dekat pukul 1 gak la mak aku kuar dari pejabat dia... hurm...jenuh aku tggu... seb bek la aku bawak novel untuk bace... kalau x, mmg melangut aku sorg2 dalam keta 2...hehehe... lepas je amik mak aku, aku terus ke destinasi yang pertama kami iaitu Jusco Bukit Indah... selepas selesai urusan di ctu, kami terus ke tesco lak selesaikan urusan aku... mase kt tesco, aku sempat lagi 2 beli Cool Blog (minuman yang aku suka)... pas 2 kitaorg terus la balik umah... sampai je umah, aku pe lagik, da penat drive kan, tido..hehehe...

26-Nov-2011 = Pagi2 lagik mak da kejut aku sbb ari nie punyer aktiviti, kitaorg kena pegi ke majlis kawin abg sepupu aku iaitu Abg Saiffil dan pasangan nya (aku x taw name)...hehehe... Mula2 kitaorg bertolak kuar dari umah pukul 8 lebih.. mesti korang ingat awal kan.. yela, mane x nyer nk sampai ke umah makcik aku yg kt pontian 2 pukul 9 sbb kitaorg nk bertolak ke umah pakcik aku (yang anak dia kawin) 2 pukul 9 lebih... tggu punyer tggu, kitaorg gerak gak la dalam pukul 9.30 pagi....

Aku dengan family aku ikut abg Ate sbb kitaorg ingat jalan yang dia bawak nk g umah pakcik aku 2 lagik dekat dari jalan yang slalu kitaorg ikut tp rupanyer lagik jauh kot... hurm..x pe la.. nk buat cm ne kan.. da terikut... hentam sajalah...hihihihi.... kitaorg bertolak pukul 9.30 pagi, n sampai umah cik usop (pakcik aku) pukul 11 pagi... lebih kurang 2 jam jugak la perjalanan dari pontian ke batu pahat 2...ish2... kematu punggung duk dalam keta... da la time 2 ayah aku bawak keta aku (viva)... pe lagik lagik letih ler duk dalam keta...hehehehe... kalau bawak keta ayah aku, ley la jugak baring2 kan... kalau keta aku kena duk tegak je la... dengan adik aku si comel 2 lagik, n adik aku yang perempuan 2 sorg... kira penuh la bahagian belakang... muat2... mampat...hahahhahaha....

Mase dalam perjalanan 2 aku cbuk duk msj dengan Kak Long... Yela, mane x nyer, kak long da sampai kt umah cik usop tp kitaorg x sampai2 lagik... jenuh la dorg tggu kitaorg hampir 2 jam...huhhuhu... 2 yg aku duk msj2 ngan Kak long 2...hahahaha.... pas je sampai, kitaorg siap terus pegi makan 2... x menyempat2 nk masuk umah dulu...hehehe.. kitaorg da nampak kak long n family kuar, so, pe lagik kitaorg pon terus ajak dorg g makan dulu then baru lepak kt dalam umah.... makanan, not bad... ok la... sedap gak... tp yg kelakar nyer, time tgh makan 2, tibe2 ayah aku terperasan plak ade sorg budak nie yg keja catering 2, muka dia sama sebijik cm adik aku si kecik 2... mmg kalau org tgk, orang akan ckp adik beradik la...hehehehe.... Ayah aku pon pe lagik, mengusik je la... pas 2 adik 2 datang la kt meja kitaorg nk angkat pinggan nie, pas 2 ayah aku ngan cik leman (ayah kak long) siap tanye macam2 kt adik 2... tanye name sape, duk mane, umor bape..heheh...kelakor lak bile ingat2 pe yg jadi.... pas 2 ayah aku ckp nk x bergambar berdua, dak 2 senyum je... adik aku da malu2...hahahaha....

Pas kitaorg makan, agenda seterusnyer pe lagik, berceloteh dan berbual la kejanyer... kitaorg masuk dalam amik port, time 2 la start berbual... Mak2 dengan citenyer, aku dengan kak long la cite mcm2...hahaha... mcm2 la kitaorg bualkan... kalau nk taw, gambar dalam kamera aku 2, lebih banyak gambar aku dengan kak long dari gambar org lain...kihkihkih... nk wt cm ne kan, org da tangkap gambar kitaorg... bukan kitaorg yang nk kan...hehehehe..... da penat2 berbual, kitaorg kuar la... time 2 plak pengantin pon sampai.... bile da kuar 2, kitaorg da x masuk2 lagik da.... terus je kt luar tgk org bergambar2..hehehehe... pas 2 da puas tgk org bergambar, nk balik da... salam2 n balik... 2 je la aktiviti ri 2... penat taw.... tp seronok... :)

Nanti next entry aku akan upload gambar kt umah pakcik aku 2...

C U next entry...

Lovely

misz_pja

No comments:

Post a Comment

Thanks sbb sudi komen entry saya (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...