Wednesday, November 14, 2012

New Header

Assalamualaikum....

Hye semua...ari nie aku saje je menggediks nk tunjuk header baru untuk blog aku nie...hehehe... ala...x yah tunjuk pon x pe sebenar nyer sbb korang kan bile buka blog aku haa...da terpampang da kan header baru 2...aku nie saje je gediks nk buat gak entry pasal nie....huhuhu....

Actually kan, gambor dalam header 2 bukan aku yang buat... aku amik dari kawan blog aku gak... name dia Wan Hazel...kalau korang nk tgk blog dia cm ne, korang klik sini ---> Wan Hazel Blogspot

Haaaa...kt ctu macam2 ade taw...yang gambor 2 name nyer Freebies... aku amik freebies nie dari blog dia la...then aku edit ckit2...aku colour kan sendiri freebies 2.... sbb dia ade letak yang lom kaler punyer....so, senang la aku nk pilih kaler untuk freebies aku nie....

Aku just buat sendiri header 2 cm saiz nyer, susun atur header tu aku buat sendiri lerr...x kan la org nk buatkan yer x... hehee...kang kalo org buatkan, kena bayor la plak...so, better aku buat sendiri... hehehe... cm ne aku edit, pe lagi, guna photoshop ler pe lagi.... 2 je software yg aku reti guna...hehehe... bukan x reti yg lain, cuma yg aku expert cuma photoshop jer... :P......

if korang nk edit guna photoshop, korang kena taw la header besar mane yang korang nk buat...cm aku, aku punyer saiz guna pixel... so, aku guna saiz 800 pixel.. tp kalau saiz yang nie nampak besor ckit la... oh yer, if katelah korang x nk ade background colour, korang letak la saiz nyer 822 pixel (Width/lebar) n 567 pixel (Height/tinggi)... n pastikan if nk background x de kaler kt header 2, kt background contents tu korang letak "Transparent"... Then, click la ok dan boleh buat la header 2..

Okay, after da buat 2, korang kena pastikan yang korang save file tu file format nyer "png" taw... if korang save file as Jpeg, nanti same je akan ade kaler gak sbb if Jpeg, background 2 akan automatik jadi warna putih... if png, x de kaler la cm yg korang nk tu....  so, akan jadi cm ni ler...


haaa...paham x? if x paham, nanti next entry aku buat tutorial lak pasal nie yer... tggguuuu...hehehe.. okay, gambor yg atas 2 la header baru aku skang.... okay x?? bile aku buat header tu, kawan2 aku semua tanye nape banyak kaler hijau, merah n hitam... aku lak jawab, urm..tah yer sbb pada aku kaler2 nie nampak menarik... :) n sukati aku la nk letak warna pe kan...huhuhu...

Okaylah kawan2, t aku update lagi yer...nk p sambung buat koje... 

Jumpe lagi ;)


 

No comments:

Post a Comment

Thanks sbb sudi komen entry saya (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...