Thursday, December 22, 2011

Gumbira....

Bismillah...Salam dan Hye semua... Pada mula nyer pagi td aku rase sangat2 sebal dan sedih taw sbb terima suatu berita yang sangat menyakitkan hati... Mmg geram giler la aku time 2.... Heee...rase nk je pelangkung kepala dia... Tp korang taw la aku mane berani nk buat cm 2 kan...hihihihi... Actually sejak dari ari aku dengan akak2 nie terima award sempena kejayaan kami semua dalam six sigma lagik kitaorg da mengharap duit yang RM5K tu.... Tggu punyer tggu x dapat2 gak...huhuhu... Boleh dikatakan nk dekat sebulan la jugak tgg duit 2... Eh, ye ker sebulan??? hurm...aku pon x hengat...hehehe.. Jgn marah yer :P

RM5K... Banyak tu untuk dibahagi 5 org... At least pon, sorg dapat RM1K.. Banyak kan... Sape lagi nk bg duit cm 2... huhuhu.... At last, ari nie, dengan rase gumbira nyer kami diberitahu yang cheque 2 da ade n awal2 lagi kami da taw cheque 2 atas nama our Boss... Baru semlm aku tanye betul2 kt bos yang da dapat ke belum cheque 2... N dia kate blom.. But now, akhir nya dapat jugak kami cheque 2... Tp kan, dapat cheque 2 dalam pukul 4 lebey... Hurm... kalau la cheque 2 dapat pg or be4 kul 4, boleh la merasa dapat duit 2 esok..hehehe.. But, masukkan cheque 2 pon da pukul 4.30, so nampak nyer ari selasa la baru dapat... Yela, nk clearkan cheque 2 kena amik mase 1 ari setengah n ari bekerja je.. So, ari Isnin cuti, sbb 2 la cheque 2 clear ri Selasa... Xpe2 sabar lagik....

Tp yg kelakar nyer, bile dapat taw yang cheque 2 da ada td, punyer la kecoh tol kitaorg nie..huhuhu.. Argh x pe la... hehehehe.... Pas 2 aku siap tepon bos 2 nk bgtaw yg da dapat cheque... Pas 2 cepat2 bos bg no.akaun dia..hahaha.. Pe lagik, kak yana n kak ila terus pegi bank masukkan cheque 2.. :) So now, kena la tggu ri Selasa.. Hopefully dapat la rezeki lebih..kihkihkih... Hopefullyyyyyyy........ :P

Ok la kawan2 esok aku da start cuti... Saje je cuti sbb nk pegi beli barang untuk pegi Melaka Sabtu nie... Hurm...mcam2 beli... Td pon pas Maghrib aku dengan mak kuar... Dari satu destinasi ke satu destinasi kami tujui...hehehe... First ke jusco... Nk bayor duit kereta Avanza family aku... Tp kt jusco punyer la ramai org... Almaklum lah tgh Sales J Card katenyer...patot la ramai org...huhuhuhu.... Nk bayar kereta 2 kt Maybank Jusco 2.. Tp ramai lak org beratur, n aku siap tanye kak yana n kak ila mane lagi de Maybank... N at last kami pegi Maybank area Nusa Bestari... Tp masalah nyer susah lak nk parking td... X jadi masukkan duit..ish2... esok la nampaknyer kena pegi lagik... Pas 2 patah balik ke Tesco lak... Tujuan nyer nk pegi bayor duit kereta aku lak... Da bayor, aku pegi ajak mak masuk dalam Tesco 2.. Nk cari baju la katekan nk pakai pegi Melaka...huhuhu... Ala..murah je.. Aku nie bukan jenis yg branded2... So, mane yg cantik, beli je la walaupun murah...huhuhu... Pas je beli baju, terus turun kt KFC sbb mak aku lapar sgt2... Aku ajak makan roti canai x nk plak sbb mak aku ckp menggemukkan... Aik?? Kalau makan KFC 2 pon menggemukkan gak kan...hhuhuh.. X pe la, ikut je la maybe mak teringin nk makan.. :)... Makan punyer makan x sangka lak da pukul 10... Cepat2 n lastly terus balik umah....

But, esok ade lagi tujuan nk kuar nyer... Esok nk g beli barang2 lain lak...hehehe.. Oh ye, aku lupa lak, td time kt tesco, akhirnya aku dapat gak beli Sling Bag yang selama ini aku idam2kan... AKHIRNYA....huih... :) So, ley la pakai g Melaka t...hehehe... Ari nie penuh dengan kegumbiraan... Mcm2 yg dapat ari nie...hehehe... Ok la kawan2, jumpe lagi di next entry yerrrr.... TGGGGUUUUUU.....














Lovely

misz_pja

No comments:

Post a Comment

Thanks sbb sudi komen entry saya (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...