Monday, December 26, 2011

Cerita Melaka...

Bismillah... Salam dan Hye semua... Rase nyer da lame aku x menulis yerk... Lame x lame sangat la... De la dalam selang satu ari x menulis...hehehehe... Kira lame jugak kan... Hurm... Oh yer, ri 2 kan aku de cite pasal aku nk pegi Melaka kan... Ok la... Ri nie aku nk cite la ckit pasal aku g Melaka semlm...

Hurm..nk mula cite kt mane ek... Kita cite start dari umah lagi ek... Actually kan nk bertolak tepat2 pukul 7 pg... Tp akhirnyer pukul 7.30 pagi jugak bertolak.. 2 pon blom lagi tggu yg lain.... Kitaorg ikut highway... So, kira cepat la jugak kan... Tp dalam pagi2 tu, banyak la jugak kereta2 kt highway 2.. Sume nyer menghala ke arah Melaka-N9-KL.. Aku agak2 la menghala ke sane kan..hihihi... Ayah n kawan2 dia masing2 bawak laju sey... Kalau aku yg bawak kereta, nampaknyer cm x terkejar la...huhuhu.... Perhentian pertama, kami singgah di Perhentian Rehat kt Tangkak... Kt ctu aku ingat dorg benti untuk makan ke pe... Tp rupanyer untuk buang air je... Aku da la lapar giler time 2... Seb bek la ade org jual2 buah n roti kt ctu... So, bile sume da hilang penat, teruskan lagi perjalanan sampai la masuk ke exit Melaka...



Korg nk taw x, punyer la jem kt area sane... Sampai kan nk bayor tol pon kereta beratur panjang taw...ish2... x penah lagi aku tgk Melaka jem cm 2 walaupun dulu aku study sane kan... Da la time 2 hujan, so x plan lagi nk pegi mane... Susah kan hujan2 nk berjalan kan... Dengan kawan2 ayah aku ade bawak baby lagi... Ish2.... Ok la, sebaik saje bayor tol, terus pegi ke Taman Rama2.. Family aku da bape kali da pegi ctu da... Tp kitaorg masuk gak sbb kawan2 ayah aku lom penah masuk ctu kan... So, kitaorg pon masuk skali la...hehehe... Nie gambor2 kami kt Taman Rama-rama tu... Layan......

Shhhhh.... Buaya tgh tido.... Kalau bising nanti di ngap! hehehe

Ratu Taman Rama-rama...hehehe
Tgk 2......

Family Saya tak termasuk ayah.....

Mak dengan muka slamber nyer...hehehe

Banyak sebenar nyer gambor kami tangkap.. Tp aku letak separuh je la yer.. Kalau nk tgk yg lain, ley la pegi kt facebook aku.. FB-Fieyza.. Cari je kt album gambor 2 yer..hehehe... Nk letak kt sini cm banyak sangat la pulak kaannnn.... Ok la.. kita cite balik pasal plan yang seterusnyer... Da bis berjalan2 kt Taman Rama-rama 2 kami terus je cari tempat nk makan... Masing2 bawak bekal.. So, kena lah cari tempat nk makan kt mane kan... Time 2 ujan lagik, so susah ckit kena la cari tempat yang ade bumbung kan.. kalau x ujan, makan kt mane2 pon boleh.. cari2 n pikir nk makan mane, kitaorg decide makan kt area tempat makan tepi Hotel Sri Malaysia 2... So, ade bangunan kt ctu kan... Makan je la kt ctu...huhuhuhu... X de tempat lain da... 

Ok..da bis makan, kitaorg ke destinasi seterusnyer iaitu Mini Malaysia... Nk masuk sane sebenar nye tp x ley sbb under costruction.. ish2... x dapek la kitaorg nk masuk... Aku ni pon walaupun da stdy kt melaka 3 tahun, tp x penah pegi masuk sane... nie baru 1st time nk masuk... tp x ley masuk gak... bile x dapat masuk 2 pe lagik singgah la kt gerai jual barang2 kt tepi mini malaysia 2... aku sempat la belikan keychain untuk akak2 ku di opis..hehehe.. untuk Kak Yana, Kak Loha n Kak Ila.. Tp aku terlupa plak nk belikan untuk kak Nisa n azie...huhuh... Sorry yer.. T aku datang sane, aku belikan lagik... bukan pe, time 2 nk cepat sangat nk pegi tempat lain.. So, mane yang teringat je ler...huhuhu... 

Lepas 2 plan yg seterus nyer lak kami pegi ke Mydin Ayer Keroh 2... Yg besor 2 ler... Punyer la penuh org kt ctu.. Sampai nk cari parking pon kitaorg terpaksa pusing 2 kali..ish2..korg bayangkan lah betapa ramainyer org kt ctu... huhuu.. ujan2 pon still ramai org datang mydin 2... lastly dapat parking kt tempat jauh.. x pe la..asalkan dapat parking kan..huhuhu... Ok la...jalan punyer jalan, kitaorg de kt sane hampir 2 jam lebih jugak la...kawan2 ayah aku macam2 dorg beli... aku plak sempat la sambar minyak wangi satu...hehehe.. Minyak wangi ESCADA kegemaran aku... X de la mahal mane pon asalkan wangi...huhuhu...

Bile da penat jalan dalam 2, tggu la kawan2 ayah bis shopping kt luar mydin 2... ayah aku belanja makan aiskrim... Aku kecur plak air liur tgk adik2, ayah n mak aku makan aiskrim.. Sakit tekak n batuk nie tp bile da kecur punyer pasal, ayah belikan gak untuk aku...huhuhu... Haaa..korang taw pe jadi, suara aku makin teruk time 2..ish2... kate x nk makan ais or minum air batu kan.. tp da tergoda ler... makan je la aiskrim 2...hehehehehe... 

Destinasi seterusnyer adalah ke Umbai.. Nk makan ikan bakar ler... Kawan ayah aku teringin nk g sane.. So, ayah aku bawak ler family dia ke sane... Family aku makan ikan bakar kembong, ikan sweet sour, nasi lemak n sotong goreng tepung... makan kt ctu aku ingat mahal sangat tp rupanyer x... x sampai seratus pon makan ctu... Nie gambor menu2 yang kami makan n resit nyer..heheheeh... Layaaannn....

Jelly Kelapa.....

Otak2..sedaaappp...
Nasi Lemak n Teh Tarik aku :)

Sotong Goreng Tepung

Ikan Sweet Sour
Nie la ikan bakar kembung
Bil pe yang kami makan
Pas je makan, kami terus menuju pulang ke johor semula... hurm..penat gak taw... yela, bayangkan la kt melaka x de la dapat jalan mane2 sbb jem n ujan je... pas 2 rase nk demam lak sbb kena ujan...huhuhu... Ok la kawan2.. Jumpe lagi nanti yer... T aku update lak cite pasal aku p karok! C U later ;)













Lovely

misz_pja


No comments:

Post a Comment

Thanks sbb sudi komen entry saya (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...