Tuesday, December 6, 2011

Kerenah

Ish2...mcm2 kerenah dengan sorg nie... orang ckp cm nie, dia pon still nk cm 2 jugak...ish2.... cm no aku nk terangkan pon x taw la yer...huhuhu.... hurm...dulu dia x de la cm nie... skang nie je cm lain ckit je... aku pon kadang2 pening pale dengan kerenah dia nie taw.... kalau x ikut kate dia, kang aku dituduh menderhaka la plak...hahahha (menderhaka?? poyo)...hehehe... pe nk dikato kan lagi.... ikut saje lah... aku nie ibarat mentimun... digolek sane, digolek sini...huhuhu...



Semalam buat pertama kalinya aku telah membantah ckp dia... Geram pon ade sebenar nyer... Bayangkanlah aku yg kt depan mata dia pon nk berdepan dengan dia cm 2, nie kan lagik akak2 ku yang duk kt tempat masing2...huhuhu... Time aku bantah 2, dia still nk menang gak 2...haih... x boleh ke sesekali dengar ckp org lain kan??? Bukan nyer benda 2 nk kena antar time 2 jugak kan... Lambat lagik... ish2... sabor je la dengan kerenah dia nie... Skang nie pon kalau aku nk cuti pon, aku da jadi cm Kak Yana... Apply dulu then baru bgtaw... Ingat lagi first time aku buat cm 2, mcm2 tanye...ish2.. nie perbualan aku dengan si dia 2...

Aku           : .......... ri jumaat nie saya nk cuti.... 
Dia            : You nk pegi mane cuti?
Aku           : Saya ada hal ckit nk kena buat....
Dia            : Ooo..ye ker.... hurm....
                    (time nie dia wt muka).... Aku selamba je la....
                    Ok la... i pon nk cuti 12hb nie....
Aku           : Ok... (niat hati nk tanye pegi mane gak..hehehe.. tp x jadi.. kang dikate menyibuk lak)

Pas 2 esok nyer, dia cari aku... time 2 aku kt dalam bilik filing... Dia tanye aku kt mane n siap tanye nie pada akak2 nie ckp aku da balik ker?? haih... cm x ley x nampak batang idung aku ke dia nie..hehehe.. perasan tan lebih la aku nie...kihkihkih... ala...dia tanye 2 bukan nk pe pon... just nk taw esok nyer time aku cuti 2 dia ade appointment pape ke x... seb bek mase dia tanye 2 aku ingat schedule dia... hahaha.. kira da expert ke?? kihkihkih....

Yang nie plak bukan cite pasal dia 2 lagik... nie cite pasal aku kena marah dengan org dari department lain.... Aku just tolong je pon kena marah gak... bos Kak Yana yang aku tolong buat keja 2 pon x de la marah aku sampai cm 2 skali... haih... Time kena marah 2, aku rase cm nk nangis je depan dia 2... tp aku tahan2... tp kan malu taw... aku kena marah sampai org lain pon tgk... malu2... padahal aku x de salah pe pon... hish! nk membantah, dia org pangkat besar kan... tp bos aku nie lagik besar pangkat dia tp x de la marah cm dia marah 2.... agak nyer susah kan keja ngan org yang berpangkat tinggi dan perempuan lak 2... walaupun same2 perempuan, tp kadang2 x paham dengan perangai dia cm 2... ish2... sabor je la...huhuhu....

Kan aku ckp td aku x menangis depan dia kan... Bile aku da balik tempat aku, time 2 aku rase cm nak nangis.. tp still boleh tahan lagik... seb bek la aku x nangis sbb tibe2 dia datang tempat aku nk bagi pendrive suh amik data sbb x ley email... pas aku bg balik pendrive dia 2, dia terus ckp cm nie "i bukan nk marah u. tp dia 2 suka buat keja sendiri..." haih..kenapa plak nk ckp kt aku kt tempat aku...kenapa x ckp time depan staff dia 2... hurm..pas je dia balik ke tempat dia, aku terus x tahan n nangis... time 2 aku x ley nk ckp pape kt akak2 kat cni... hati da sebak, mulut pon terkunci la...nk ckp x ley...sob..sob..sob.. :(...

Tp x pela...itu semua pe yg jadi sebenar nyer ada hikmah 2.. maybe nk jadikan aku lebih kuat dan jangan mudah putus asa dan kalah dengan kata2 org...huhuhuhu.. ye ker?????? Bak kate Nabil RL "Lu Pikirlah Sendiri"....

Ok la..sampai di sini sajalah coretan ku ini..chewah ayat x bleh blah... C U to next entry ;)

Lovely

misz_pja

No comments:

Post a Comment

Thanks sbb sudi komen entry saya (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...